بلاگ

ویدا شهریاری
آبان ۲۹, ۱۳۹۷
فریلنسینگ بدون دیدگاه

نکات تاثیرگذار برای برنده شدن پروژه توسط فریلنسرها

در حرفه فریلنسری شما با دادن bid یا پشنهاد قیمت انجام برای پروژه ها در صدد این هستید که نظر کارفرما را جلب و انجام پروژه را بر عهده بگیرید. هر کارفرمایی مانند هر فریلنسر رفتار متفاوتی دارد. پس هیچ فرمول اعجاب انگیزی وجود ندارد که بگویید با رعابت آن، bid شما توسط کارفرما پذیرفته خواهد شد. برای افزایش شانس برنده شدن از میان فریلنسرهای مختلف در گرفتن یک پروژه، یک سری نکات ممکن است تاثیرگذار باشد. برای اینکه بین تعداد زیادی از پیشنهادها برای پروژه برگزیده شویم، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

در قسمت پیشنهاد قیمت باید خیلی حرفه ای برخورد کنید. به هر حال باید طوری کارفرما را متقاعد کنید که شما را از بین ده ها پیشنهاد قیمت به عنوان مجری (فریلنسر) انتخاب کند. نکات زیر را مرحله به مرحله در ذهنتون هنگام پیشنهاد قیمت تیک بزنید.

  • متن پروژه را چند بار بخوانید، مطمئن شوید از پس آن بر خواهید آمد و همچنین آن را کامل متوجه شوید. اگر در مکالمات بعدی کارفرما فکر کند که شما به شکل کامل متوجه پروژه نشده اید، می تواند شانس شما را کمتر کند.
  • خودتان را خیلی بیشتر از آن چه هستید نشان ندهید. کمی اعتماد به نفس نشان دادن خوب است، اما بیش از حد بودن آن بر کارفرما تاثیر مثبت نمی گذارد. راجع به مهارت هایی که دارید صادق باشید.
  • قیمتی پیشنهاد دهید که قابلیت رقابت داشته باشید. اما رقابت پذیری به معنی این نیست که قیمت خیلی پایین بدهید. ارزش پروژه با پیشنهادات شما تعیین می شود.
  • زمان انجام پروژه را معقول بیان کنید، طوری که زمان کافی برای انجام با کیفیت پروژه داشته باشید. آن قدر زمان را طولانی اعلام نکنید که پروژه به فراموشی سپرده شود.
  • برای پروژه فاز تعیین کنید. یک روش برای نمایش حرفه ای و جدی بودنتان برای کارفرما، لیست کردن 3 تا 5 فاز (milestone) در bid می باشد.
  • داخل توضیحات زمان مورد نیاز و هر آنچه که نیاز به توضیح هست را بنویسد اما این نکته را در نظر بگیرید که طولانی نویسی خواننده (کارفرما) را از مطالعه منصرف می کند.
  • اگر کارفرما زمان و بودجه ای دور از واقعیت تعیین کرده بود او را توجیه کنید.
  • حتما پیشنهادتان را پیگیری کنید. فقط قیمت ندهید! پیگیری از راز های موفقیت است. منتظر بمانید، به سوال های کارفرما پاسخ دهید و حداقل تا 24 ساعت همواره پروفایل و پیام های خود را چک کنید. چرا که بیشتر کارفرماها طی 24 ساعت تصمیم گیری می کنند.
  • نمونه کارهایتان را در صفحه مربوط به خودتان آپلود کنید. نمونه کارهایتان کیفیت (و نه فقط کمیت) داشته باشد و مطمئن شوید که آن ها بهترین کار شما را معرفی می کنند.
  • در نهایت امتیاز شما برای انتخاب شدن به عنوان مجری مهمترین پارامتر خواهد بود.

فریلنسر_پروژه

نظر