بلاگ

ویدا شهریاری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸
نگرش اجرایی برای کارفرمایان بدون دیدگاه

رشد کسب و کار به کمک فریلنسرها

اگر حس می کنید زمان آن رسیده است که کسب و کار خود را در راستاهای جدید گسترش دهید، حتما به استفاده از متدهای خلاقانه جایگزین به جای روش های قدیمی فکر کرده اید. برای بسیاری از شرکت ها، پریدن داخل استخری از استعدادهای ملی و بین المللی، کلید گشایش دسترسی به بهترین استعداد و رشد دادن آن ها در راستای هرچه بهتر شدن کسب و کارشان می باشد. این استخر پر از استعداد جامعه فریلنسرها است که بهره گیری از آن ها در کنار نیروهای دائم شرکت به تقویت تیم کاری کمک می کند. ممکن است قبلا در کارهایتان از فریلنسرها (دورکارها) استفاده کرده اید ولی این را بدانید که هنوز پتانسیل ویژه ای که آن ها دارند را به خوبی کشف نکرده اید. استفاده از فریلنسرها در مقیاس بزرگ تر، کاری است که شرکت های خلاق انجام می دهند تا با استفاده از تیم های دورکار به رشد و توسعه سریع تر و کم هزینه تر برسند. مزایای بهره مندی از سیستم فریلنس در سطح شرکت های نسبتا بزرگ و بزرگ:

  • دسترسی مستقیم به استخر استعداد بزرگ تر. انعطاف و گزینه های موجود زیاد وقتی که به دنبال باهوش ترین استعدادها برای شرکت خود هستید، وجود دارد. به استخر بزرگی از فریلنسرها دسترسی دارید که به شما قدرت انتخاب می دهد و قبل از هر گونه تصمیمی امکان برقراری ارتباط با آن ها وجود دارد.
  • تاریخچه کاری معتبر برای همه کاندیداها. به آسانی با چند کلیک به تجربه کاری، بازخوردهای کارفرماهای قبلی و مجموعه مهارت های فرد در کارینگر نگاهی می اندازید و از بین افراد بهترین و مناسب ترینشان را انتخاب می کنید.
  • سرعت بخشی بالا به فرآیند یافتن مهارت مورد نظر. روش های قدیمی یافتن بهترین فریلنسر، مانند گروه های موجود در شبکه های مجازی یا به شکل زبانی و از طریق رابطه، آهسته و ناکارآمد هستند و همیشه شما را به فرد مورد نظر نمی رسانند. به کمک فریلنسرهای با مهارت کارینگر زمان صبر کردنتان برای جذب فرد با مهارت موردنیاز شرکت را پاییین بیاورید و سریعا تصمیم بگیرید.

ساختن شبکه متخصصین فریلنسر، حمایت بسیاری از کارکنان دائمی شرکتتان می کند. با این وجود، مدیریت اعضای این تیم فریلنس و تمرکز بر آن ها می تواند ارزش افزوده ای بر آن استعدادها ایجاد نماید. پس اگر دنبال رشد و ساخت جریان های درآمدی جدید برای شرکت هستید، بهره گیری از فریلنسرها می تواند شما را در رقابت جلو بیندازد. در ادامه به استراتژی های رشد به وسیله تیم های مجازی را به طور خلاصه می پردازیم:

  • ایجاد سرویس های جدید برای فروش به مشتریان موجود. زمانی که مشتریان زیادی دارید، امکان بهره گیری از تخصص های فریلنسرها برای خلق محصولات یا خدمات جدید برای برطرف کردن هرچه بیشتر نیازهای همین مشتری ها وحود دارد.
  • سرمایه گذاری روی تمایلات مشتریان. استفاده از فریلنسرها برای افزودن به تیم موجود به شرکت ها این امکان را می دهد تا تمایلات خاص مشتریان را درک و در زمان اندک آماده سازی محصول یا خدمت با هزینه کم تر، آن ها را برطرف نمایند.
  • برطرف کردن مشکلات. جذب فریلنسرهای باکیفیت با تخصص درست به کسب و کارها اجازه می دهد تا مشکلات مشتریان که از راه دیگری به راحتی قابل حل نبود، برطرف نمایند.

با جمع بندی مطالبی که در این مقاله گفته شد، استفاده از فریلنسرها و تیم فریلنسری از جنبه های گوناگونی مفید ارزیابی شد. اما امروزه در بازارهای جهانی، فریلنسرها بازیکن اصلی بازی های تجاری هستند و از حاشیه خارج شده اند. بنابراین، آن ها به راحتی برای تیمی که نیازهایشان را برطرف نکند، بازی نمی کنند. طبق پیش بینی سایت Upwork، فریلنسرها تا سال 2027 بیش از نصف تمام بزرگسالان در شغل های موقت کار خواهند کرد. فریلنسرها در هر صنعت، دپارتمان و شرکتی تخصص را به ارمغان خواهند آورد. اگر شما هم مانند هر کارفرما یا مسئول جذب منابع انسانی به دنبال جذب بهترین ها برای شرکت خود هستید، باید بدانید فریلنسرها مانند کارمندان تمام وقت یا پاره وقتتان نیستند. نیازها و انگیزه هایی که فریلنسرها، مانند استقلال و درآمد مناسب پایدار به مهم ترین پارامتر تبدیل شده است.

چگونه می توان فضا را برای جذب فریلنسرهای با سطح بالا جذاب کرد؟

  • سر وقت حقوقشان را بپردازید. با حسابدار شرکت در مورد پرداخت کارمزد فریلنسرها صحبت کنید و کمترین زمان معطلی را برای گرفتن حقوقشان در نظر بگیرید.
  • آن ها را از برخی مزایایی که کارمندان دائمتان دارند، برخوردار سازید. فریلنسرها نمی توانند به شکل عادی مانند کارکنان دیگر از بگو و بخندهای دوستانه و مزایای دیگر لذت ببرند. سعی کنید آن ها را در برخی مراسمات دعوت کنید و به خاطر قابل اطمینان بودنشان در طول یک دوره از آن ها تقدیر کنید.
  • به آن ها اجازه دهید تا به توسعه مهارت هایشان در کنار کارکنان دیگر بپردازند. فریلنسرها معمولا بر روی انجام کار تخصصی شان به طور انفرادی تمرکز دارند. به آن ها این فرصت را بدهید تا مهارت های قابل عرضه شان را در شرکتتان توسعه دهند. برای مثال، در را برای افزایش مهارت هایشان در زمینه ای خاص باز کنید و برای آن هزینه نمایید.

نظر