بلاگ

ویدا شهریاری
دی ۵, ۱۳۹۸
فریلنسینگ بدون دیدگاه

چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز ششم

اگر به این نتیجه رسیده اید که می توانید یک فریلنسر باشید و یا اگر فریلنسر هستید و می خواهید کسب و کار فریلنسری تان را بزرگ تر کنید، این نکات می تواند به شما کمک کند تا مثل یک فریلنسر زندگی کنید و از آن لذت ببرید. این مقاله، راهنمای گام به گام شروع فریلنسینگ از زبان کسی است که پس از 14 سال کار تمام وقت کارمندی شروع به فریلنسر شدن نموده است.

امروز توضیح روز 6 از 31 روزی است که قرار است در آن فریلنسر شوید یا خودتان را فریلنسر بهتری نمایید. اگر مقاله مربوط به روزهای قبل را نخوانده اید، حتما آن ها را مطالعه کنید. لینک مقاله مربوط به روزهای قبل:

1. “چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز اول” -> (فهرست مهارت های فریلنسینگ خودتان را ایجاد کنید)

2. “چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز دوم” -> (منابع مورد نیاز فریلنسینگ را بررسی کنید)

3. “چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز سوم” -> (اهداف فریلنسینگ خودتان را مشخص کنید)

4. “چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز چهارم” -> (وارد فکر مشتری خود شوید)

5. “چگونه در 31 روز یک فریلنسر شویم؟ روز پنجم” -> (داستان شما چیست؟)

روز ششم: بررسی اجمالی رقبا

کار امروزمان آسان و حتی سرگرم کننده است: نگاه انداختن به رقبا.

اولین چیزی که باید مراقبش باشید، ترسیدن است. به خصوص تا جایی که به این نتیجه برسید که کارتان لایق درآمدزایی نیست؛ چون به اندازه کافی خوب نیستید. همین الان این موضوع را از ذهنتان خارج کنید!!!

چگونه رقبایتان را پیدا کنید

رقبای شما کجا هستند؟ اینجا لیست بعضی راه های ساده ای که می توانید آن ها را پیدا کنید، مشاهده می کنید.

  • گوگل (می دانستید حتما یکی از راه هاست. نه؟)
  • توییتر. به قسمت جستجو بروید و زمینه، سرویس خودتان یا حتی نام یک شخص خاص را وارد نمایید.
  • انجمن های حرفه ای. توجهتان روی ارائه دهندگان خدماتی که اعضای انجمن سفارش می کنند، باشد.
  • مشتری های هدفتان. از آن ها راجع به افرادی که برای خدمات خاص استخدام می کنند، سوال کنید. آن ها معمولا در توییتر پاسخگو هستند.
  • سایت های فریلنسری. با استفاده از کلیدواژه ها دنبال مجریان موفق در 6 ماه اخیر در زمینه خاص خودتان باشید.

چه چیزی را می خواهید بدانید

خوب تا به این جا لیست کوچکی از رقبایتان دارید. به صفحات آن ها نگاهی بیندازید. شما می خواهید بفهمید:

  • آن ها انجام چه سرویس هایی را پیشنهاد می دهند
  • چه مقدار پول درخواست می دهند
  • مشتریانشان چه کسانی هستند (به صفحات بازخورد و رضایت کارفرما مراجعه کنید)

شما همچنین می خواهید یادداشت کنید:

  • آنها چگونه خودشان را معرفی کرده و بازاریابی انجام می دهند (آیا به عنوان یک حرفه ای ظاهر می شوند؟)
  • موقعیت منحصر به فردشان در ارائه چیست (چه چیزی آن ها را از دیگران برجسته می سازد؟)
  • چه چیزی را مشتریان هدفتان می خواهند ولی رقبایتان ارائه نمی دهند
  • از کجا مشتریانشان را پیدا می کنند (این مورد ممکن است همیشه مشخص نباشد؛ خیلی هم دنبالش نباشید)

به طور کلی، شما به دنبال این هستید که بفهمید در حوزه خدمات و قیمتی که پیشنهاد می دهید، چگونه بهتر از رقبا عمل کنید.

شما نباید به دنبال این باشید که دقیقا هر چه آن ها انجام می دهند را پیش رو بگیرید. باید خودتان را از آن ها متمایز کنید. لیستی از کارهایی که می توانید بهتر از رقیبانتان انجام دهید تهیه نمایید.

نظر